Påskön?

Jag stod och stekte fish´n´crisp. Jag hade varit fastande sedan 22 och längtade efter mat. Naturligtvis ringer det då. Ja, jaaa mamma, tänkte jag. Hon hade lånat bilen och tänkte väl om jag skulle ha nåt med från stan. "-Hej, jag heter Markus och ringer från Påjoooummm" -Va, svarade jag: "Påskön?". Det var en göteborgare som troligen hade mustasch. "-Nej, nej, jag ringer från Fåjoooummm och undrar om du vill ha billigare el". Jag kan inte förstå att en säljare i telefon inte kan tala tydligt. "-P-Å-S-K-Ö-N-?" frågade jag igen. "- Nej, INTE Påskön!". "-HALLÅÅÅÅ", skrek jag.Han skrek ""ANNA-KARIN!""- Hallååå?" skrek jag. "A-n-n-a-K-a-r-i-n!" skrek han och så skrek jag hallååå igen och lade på telefön. Jag skrattade gott ovh gick tillbaka till fiskpinnarna. Den tjeckiska ölen, 3,5 Starbrno, den kan man nog uttala rätt med ett par flak av densamma, men nu är det bara två burkar kvar. Hette han inte Glenn?

Kommentarer
Postat av: isa

ha ha härligt galet

2010-05-14 @ 18:35:18
Postat av: Anonym

ja kul jag hatar alla som ringer o ska sälja,

skall ocså börja busa med dom....

2010-05-15 @ 10:04:07
Postat av: Emmy

Jo, han hette med säkerhet Glenn. Du är fantastisk Maria!

2010-05-16 @ 21:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0