Fint väder

Ja, det var fint väder idag. Men här är väldigt dålig täckning på Telias mobila nät. Jag ska ta med den här katten jag fick förra året, som då hette Bianca, nu Miss Brambles, ut och plantera lite. Jag säger plantera, men jag orkar faktiskt inte. Kanske jag trampar ihjäl några sniglar. Jag har fortfarande inte fått tag på en kamera. Hur får man energi då tro? Jag har gjort till en vana nu att sätta på kokkaffe och springa iväg och göra annat. Gissa om spisen ser ut som den har fått salmonella. Jag ska faktiskt börja att skriva nu. Jag har bett Bengt Berg att bli kompis på FB. Han träffade jag en gång på tåget från Skåne. Jag hade mina två katter med och han sa att de verkade reserverade. Den där familjen är förfärligt skygg. Jag försökte nu sätta mig på Rosamunda för att ta bort några fästingar i hennes nacke, men hon fräste. Sprang under en fotölj och där var Miss Brambles, som bara de orangea hanarna gillar. Jag har några hermans hermits i frysen men faktiskt gillar jag inte kaffebröd. Kaffe är härligt, men godis till det eller frukt. Jag funderade på...vad många, apropå gott, som gottar sig i diagnoser just nu. Det är i tidningen alltsom oftast. Men snart har ju alla det, så då går det inte få nån sympati. Hehe. Det är synd om människorna, som Strindberg sa. Jag har ont i knät och Voltaren hjälper inte, för jag belastar ju det varje natt med 300 kg. Va, ska jag fortsätta så? Nej, det får vara bra. Unga pojkar som spelar fotboll och är lite smala, kan väl vara tidningsbud. Jag ska åka och se utställning så snart jag kan, i Borgvik, där son till Sven-Erik Magnusson i Sven-Ingvars har ordnat en utställningslokal som verkar mycket trevlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0